Garanti – hur fungerar det?



Produkten fungerar inte alls eller inte enligt Era förväntningar.






2. Supportförfrågan före retur

För att vi ska kunna hantera Ert garantiärende på bästa sätt så ber vi Er att skicka in en supportförfrågan före produktreturen görs

Btn Create ticket FI Vi ber Er fylla i Era kontaktuppgifter noggrant så att vi smidigt kan hantera Ert ärende. Vårt mål är att svara på Ert supportärende inom 5 arbetsdagar.

Marineparts.fi behandlar garantiärenden endast skriftligen. Vårt mål är att hantera garantiärenden inom 5 arbetsdagar.

3. Vi svarar på Ert ärende

  • Om vi kan fastställa från Er beskrivning att produkten verkligen är defekt kommer vi att skicka returanvisningar omedelbart.
  • Om vi inte kan fastställa från Er beskrivning om produkten är defekt eller inte så ger vi Er information om möjliga lösningar på problemet alternativt så ber vi Er om mer information.

4. Fungerar produkten?

  • Ja, problemet är löst!
  • Nej, produkten fungerar fortfarande inte!





5. Packning

Packa produkten noggrant. Följ anvisningarna i mailet gällande packningsmaterial.

Vi ger mer information om retursätt när ni öppnat ett returärende hos oss.


6. Undersökning

Vår personal reparerar eller byter ut produkten.






7. Saken klar

Reparerad/ny produkt skickas till kunden.